Välkommen till Kulturhuset

Kulturhuset.se är en portal där du kan läsa allt om svensk kultur. Vi fokuserar främst på teater, film, konst och litteratur men här kan du också läsa om svensk dans och performance art. Om du kom till denna sida medan du letade efter kulturhuset stadsteatern i Stockholms så hittar du dem på deras webbsida http://www.kulturhusetstadsteatern.se/

Det sägs ofta att Sverige inte satsar tillräckligt mycket på kultur och det kanske är sant men vi här på kulturhuset tycker att vi inte skall glömma att Sverige har ett fantastisk utbud av kultur från Kiruna i Norr till Trelleborg i söder. Kulturutbudet är givetvis mycket bättre i de större städerna men vi skall vara stolta över att även de allra minsta samhällena har egna teatergrupper och att alla har tillgång till kultur i sitt närområde. Vi kan alla hjälpa till att göre kulturen mer tillgänglig genom att stödja lokala kulturtrupper, gå på deras föreställningar och vara en en del av det lokala kulturlivet.

Kulturhuset är en oberoende webbsida och alla våra recensioner speglar vad vi våra moderatorer verkligen tycker om de böcker, filmer och teaterföreställningar som de recenserar. Vi försöker dock alltid se det positiva i allt vi ser och vi lyfter därför alltid fram det positiva i våra recensioner. Detta kan för vissa läsare få det att se ut som vi hypar dåliga föreställningar. Detta är inte fallet. Vi är helt enkelt bara väldigt positiva konstälskare.